Cum a început călătoria ta în calitate de antreprenor și ce te-a motivat să începi acest drum?
Am luat drumul antreprenoriatului după 19 ani de munca în domeniul marketing-vânzări și pharma. O perioadă frumoasă , cu realizări dar și dezamăgiri. Am simțit nevoia să mă eliberez din sistemul din acel moment și să îmi urmez pasiunile pentru frumos, în design floral ,design interior și exterior. Sunt fondatoarea “blue19byCris”.
Care a fost principala provocare pe care ai întâmpinat-o în dezvoltarea afacerii tale și cum ai depășit-o?
Principala provocare a fost găsirea nișei , a ideii de frumos pe care să o promovez și dezvolt . Piața nu duce lipsa de designeri în variatele domenii existente și trebuie să găsești acel “ceva”care să te reprezinte și care să te facă unic .
Ce strategii și tactici de marketing consideri că au contribuit cel mai mult la creșterea afacerii tale?
Datorită faptului că sunt o persoană activă și comunicativă m-a ajutat să mă integrez în diferite comunități de networking prin care mă promovez . Pe lângă aceasta mai este important și ‘’share of voice’’-ul . Recomandările clienților mulțumiți sunt cele mai importante.
Cum a evoluat viziunea ta asupra afacerii de-a lungul timpului și care sunt principalele provocări pe care le-ai depășit?
De la bun început am vrut să aduc frumosul în viața oamenilor prin culoare și autenticitate. Provocarea consta în a transpune acest frumos în dorințele clientului. La început totul pare ușor de implementat dar ulterior întâmpini provocări “la fața locului”. Experiență acumulata în timp mi-a fost de ajutor astfel încât să pot soluționa fiecare provocare.
Cum îți menții creativitatea și inovația în cadrul afacerii tale?
Creativitatea este ceva care mă caracterizează însă nu e totul. Important este să te menti la curent cu ultimele noutăți în domeniu iar un instrument extraordinar de benefic este networking-ul. În plus investesc în mine, mergând la expoziții interne și internaționale .
Cum gestionezi echilibrul între viața personală și responsabilitățile antreprenoriale solicitante?
Fiind o persoană activă și energică am învățat ce înseamnă disciplina și echilibrul desi nu întotdeauna îmi reușește ca la carte . Familia este suportul principal având o susținere reciprocă pentru că fiecare dintre noi avem activități comune dar și separate.
Ce sfaturi ai oferi celor care doresc să-și înceapă propriul business?
Nu este ușor . Dar cu perseverență și răbdare ajungi să reușești.
Care a fost cel mai mândru moment în cariera ta de antreprenor până acum?
Este un cumul de reușite. Sunt sigură că pe viitor voi avea alte momente în care voi fi mandră de ce am realizat.
Ce resurse (cărți, cursuri, evenimente etc.) recomanzi pentru dezvoltarea continuă a unui antreprenor?
Recomand networkingul, podcasturile , cursurile de public speaking. Selecția o recomand să se facă în funcție de nevoile fiecăruia și de ceea ce urmărim să obținem ulterior.
Cum faci față schimbărilor din piață și ce metode utilizezi pentru a te adapta la noile cerințe?
Piața este într-o continuă schimbare și este extrem de important să fii dinamic, agil și adaptabil în fața oricărei situații.
Ce înseamnă pentru tine succesul și cum îl măsori în contextul afacerii tale?
Succesul pentru mine înseamnă clientul satisfăcut și care revine . Binenteles , este importantă și partea financiară dar aceasta este o rezultantă a primei afirmații.
Cum ai reușit să atragi și să-ți păstrezi clienții loiali?
Am reușit să îmi atrag clienții prin acel “alceva”. Clienții îi păstrezi prin seriozitate și servicii de calitate.
Ce te motivează să continui să fii un antreprenor în ciuda provocărilor pe care le întâmpini?
Fac ceea ce îmi place. Îmi pot pune în valoare creativitatea într-un stil propriu și autentic dar pot să îmi aloc și timp pentru mine și familia mea .